Dinimizde Ayakkabı ile Namaz Kılmak Ne Kadar Doğrudur

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Ayakkabı ile Namaz Kılınabilir mi veya Ayakkabı ile namaz kılmak caiz midir? Bazen insan yoğun olabiliyor bu nedenle ayakkabı ile namaz kıldığı zaman sahih olur mu? Ama tabi camiye ayakkabı ile girilmez bunun altınıda çizelim inşalllah.

Yani bizim bahsettiğimiz açık bir yerde namaz kılacaksın ayakkabını çıkaramıyorsun şartlar müsait değil çok soğuk ortam mesela ayakkabıyı çıkartırırsan sıkıntı yaşarsın işte o durumlarda ayakkabı ile namaz kılarsınız veya cenaze namazı kılacaksınız. Ama Camiye elbetteki iman eden bir insanın ayakkabı ile ayakkabı ile girmesi mümkün değildir. Böyle bir saygısızlığı hiç bir kimse göstermez.

Ayakkabı temiz olursa onunla namaz kılmak caizdir. Temiz olup olmadıkları kontrol edilir, namaza engel herhangi bir pislik varsa bunlar giderilir ve ayakkabılarla namaz kılınır. Ayakkabı genelde kirlidir, kirli kabul edilir. Buradaki kirlilikle kastımız namaz kılmaya mani olma derecesinde yani necis olma derecesinde ele alındığında ayakkabının üzerinde yürünürken yere sürtmesi nedeni ile üzerindeki açık necasetin gideceği kabul edilir. Üzerinde necaset görülmediği bir durumda da namaza manilik yok demektir.

Ve bilfiil bugün Türkiye’nin her tarafında cenaze namazı ayakkabıyla kılmıyor. Çünkü cenaze namazıyla diğer namazlar arasında fark yoktur. Ebû Mesleme şöyle diyor: Enes bin Mâlik’e (ra), Peygamber (sav) ayakkabıyla namaz kılar mıydı? diye sordum. Enes: “Evet” dedi (Tirmizî).

Yine Şeddâd bin Evs dedi ki: Peygamber (sav) şöyle buyurdu: Yahudilere benzemeyiniz, onlar ayakkabı ve mestleriyle namaz kılmazlar (Ebû Dâvûd).

Ancak ayakkabı temiz olmazsa; ne vakit namazı, ne de cenâze namazı onunla kılınmaz.

Bütün namazlarda olduğu gibi cenaze namazında da namaza engel olan pisliklerin giderilmesi (necasetten taharet) şarttır. Buna göre, cenaze namazı kılacak kimsenin ayakkabılarında namaza engel bir pislik yoksa, namazını ayakkabıları ile kılmasında dinen bir sakınca bulunmamaktadır. Nitekim;

Rasûlüllah (asm), ayakkabıları ile cenaze namazına durmuş, Cebrail’in ayakkabılarına pislik bulaşmış olduğunu haber vermesi üzerine onları çıkarmıştır.” (Ebû Dâvud, Salât, 91)

1- Kırda, bayırda, çölde, tarla ve bahçede, ayakkabının alt ve üstünde pislik, necaset gibi tiksindirici bir şey yoksa, çıkarma­dan namaz kılmakta bir sakınca yoktur.

2- Savaş ve benzeri felâketli ve sıkıntılı günlerde, yine temiz olmak şartıyla ayakkabıları çıkarmadan namaz kılmakta bir sakınca yoktur.

3- Ayakkabıyla namaz kılmaya cevaz verilmesinin illeti sa­dece Yahudilere benzememek değil, dinin getirdiği bir kolaylıktır.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir