Tüp Bebek Yapmak Caiz midir

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Günümüzde okadar tıp ilerlemiş ki çoçuk sahibi olmayan çiftlerde artık çoçuk sahibi olabiliyorlar. Geçtiğimiz yıllarda tüp bebek yöntemi daha ağır bir işlem olarak kabul edilmekteyken, günümüzde teknolojinin gelişimine paralel olarak işlem ve hasta konforu da artmış durumdadır. Asıl soru şudur, Tüp bebek caiz mi veya suni tohumlama yapmak caiz midir?

Öncelikle şunu açıklamak lazımdır. Biliyorsunuz ki Din İşleri Yüksek Kurulu Başkanlığı, ilişki ile gebeliğin mümkün olmadığı durumlarda başvurulan ‘Taşıyıcı anneliğin’ İslam dini açısından uygun olmadığını; nikahlı olmayan kişiler arasında başlayıp sonuçlamayan tüp bebek uygulamasının, insanlık duygularını rencide etmesi ve zina unsurlarını taşıması sebebiyle caiz olmadığını açıklamıştı.

Günümüzde çocuk sahibi olamayan çiftlerin aşılama veya tüp bebek çözümüne gitmeleri ve bununla beraber yumurta nakli veya bazı Avrupa devletlerinde mevcut olan sperm bankalarından sperm elde etmeleri yaygındır. Buna da dikkat edilmelidir. Çünkü buda caiz değildir.

Şimdi İster kadın, ister erkekteki bir kusur sebebiyle, tabii ilişkiyle gebeliğin gerçekleşmesi mümkün olmadığı takdirde, tüp bebek yapmalarında öncelikle üç unsurun bir araya gelmesi gerekmektedir:

Sperm, yumurta ve rahim.

Bunların her üçü de birbiri ile evli çifte ait olursa tüpte aşılama yoluyla çocuk sahibi olmakta dinen hiç bir sakınca yoktur. Sık sorulan sorulardan biri de şudur: – Tüp bebek caiz midir? Bu yolla çocuk sahibi olmaya meşru gözle bakılabilir mi? Bu konuyu çoğu kimseler farklı anlıyor, böyle-ce de farklı yorumluyorlar. Siz ne dersiniz?.

Biz tüp bebekle neyi anladığımızı anlatalım, sonra da bu anladığımız şekildeki tüp bebeğin caiz ve meşru olduğunu ifade edelim.

Elbette caiz olmayan, kabul edilmeyecek şekilde olanları da vardır. Biz caiz olanını arz ederken, caiz olmayanına da mecburen işarette bulunacağız. Konunun iyi anlaşılması için tabii. Bu girişimiz de zaten konuyu iyi anlatmak içindir.

Demek tüp bebeğin caiz olan kısmı var, caiz olmayan kısmı var.

Caiz olan kısmında esas olan:

Nikahlı kan kocanın ortaklığındaki tüp bebektir. Araya yabancı bir kadın, yahut da erkeğin girmediği tüp bebektir. Üçüncü şahsa ait bir müdahale yoktur.

Caiz olmayanı ise:

Ya kadın, yahut da kocadan birinin yerine devreye yabancı bir kadm ya da yabancı bir erkek girmesi, yabancıya ait bir üreme unsurunun alınarak nikahlı karı kocaya mal edilmesidir. İşte helali haram kılan da bu yabancı karışımdır.

İsterseniz bu ön bilgiden sonra konuyu çok net şekilde istifademize açan H. Karaman Hoca’mızın (İslam’da Kadm ve Aile) kitabından bir özet bilgi arz edelim. Herhalde bu çok özellik arz eden konuyu kolay anlayacak, caiz olanı ile olmayanım ayırma bilgisine sahip olacağız.

Günümüzde suni tohumlamada bazı gelişmeler olmuş, normal yoldan çocuk sahibi olamayan çiftleri çocuk sahibi edebilmek için yeni usul ve çareler bulunmuştur.

Bunlar içinde en fazla uygulanan usul, erkeğin spermi ile kadının yumurtasını bir tüpte birleştirmek, sonra aşılanmış yumurtayı rahme yerleştirmektir.

Bu yoldan çocuk sahibi olabilmek için, üç unsurun bir araya gelmesi gerekmektedir:

Sperm, yumurta ve rahim.

Bunların her üçü de birbiri ile evli çifte ait olursa tüpte aşılama yoluyla çocuk sahibi olmakta dinen hiç bir sakınca yoktur.

Bu, normal aşılanma yoluyla çocuk sahibi olamayan kan kocaya uygulanan bir tedavi mahiyetindedir.

Karısının yumurtasını, tabii yerinde iken kocasının spermiyle aşılamakla, yumurtayı alıp tüpte aşılamak, sonra rahme yerleştirmek arasında bir fark yoktur; yeter ki bütün bu işlemler zarurete yani başka türlü çocuk sahibi olmanın mümkün bulunmadığı gerçeğine dayanmış olsun!

Gerek İslam konferansına bağlı Fıkıh Akademisi ve gerekse Rabıta’ya bağlı Fıkıh Meclisi yukarıdaki şekillerin caiz olduğu sonucuna vardıkları gibi, bunlara bir üçüncü şıkkı daha eklemişlerdir; bu da iki karısı olan, fakat bunlardan birisinin çocuğu olmayan kocanın spermini, çocuk sahibi olmayan karısının yumurtası ile tüpte aşıladıktan sonra diğer karısının rahmine yerleştirmek şeklinde yapılacak uygulamadır.

Çocuğu olmayan hanımm rahmi gebeliği sürdürmeye müsait olmadığı için diğer hanımm rahmi kullanılmakta, her iki hanım da aynı kocayla nikahlı olduğu için araya yabancı bir unsur girmemekte, bu sebeple yukarıdaki usul caiz görülmektedir.

Tüp bebek uygulaması, yukarıdaki şekillerin dışına çıkıldığı ve araya yabancı unsur sokulduğu; yani sperm, yumurta ve rahimden biri, kan koca dışında bir başka şahsa ait olduğu takdirde caiz olmamaktadır; çünkü meşru bir çocuğun teşekkülünde, gerek sperm ve yumurta, gerekse rahim ortamının kan kocaya ait olmasmda İslam dini bakımından zaruret vardır.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

mersin eskort -
deneme bonusu
- deneme bonusu veren siteler - Goley90 Giriş - youtube beğeni satın al - buy youtube likes - istanbul escorts - beşiktaş escort - beylikdüzü escort - postegro - deneme bonusu veren siteler - deneme bonusu veren siteler - istanbul escort - Baywin Giriş - deneme bonusu veren siteler - deneme bonusu veren siteler - bonusu veren siteler - sahabet güncel adres - onwin kayıt