Fatır Suresi Okumanın Fazileti ve Faydaları

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Kur’an-ı Kerîm, Allah’ın insanlara indirdiği son Mukaddes Kitaptır. Kuranı kerimin önemli surelerinden olan Fatir süresinin fazileti ve sırları kendisinde saklı olduğu gibi okunduğunda kişiye manevi armağanlarda verildiğini unutmayalım. Kur’ân, insanların ruhlarını terbiye etmek, kalplerini imanla, akıllarını ilim ve irfanla kemale erdirmek, onlara hakiki hikmet dersini vermek, beşeriyeti hatalı yollardan çevirmek ve hidayet yolunu göstermek üzere inzal olmuştur. Onun için ilk olarak kişi Fatır Suresini okuduğu zaman maksat, öncelikle onun emir ve nehiylerine uymaktır. Fakat sadece okumanın da sevabı ve mükâfatı vardır. Kur’an kendisiyle amel edenlere ve inanarak ibadet kastıyla okuyanlara kıyamet gününde şefaatçi olacaktır..

Kur’ân-ı kerîmin birinci sûresi.
Fâtiha sûresi Mekke’de nâzil oldu (indi). Yedi âyet-i kerîmedir. Kur’ân-ı kerîmin başında olup, okumaya onunla başlandığı için Fâtiha, Kur’ân-ı kerîmdeki mânâların asl olduğundan, Ümmü’l-Kur’ân, hadîs-i şerîfte şifâ olduğu bildirildiğinden Sûretü’ş-Ş âfiye veya Sûretü’ş-Şifâ denilmiştir. Diğer isimleri; el-Esâs, el-Vâfiye, el-Kâfiye, es-Seb-ül-mesânî ve el-Kenz’dir. Sûre, Allahü teâlâya hamd ü senâyı (övgü ve şükrü), O’nun sıfatlarını ve mühim bir duâyı içerisinde bulundurmaktadır. (Senâullah Dehlevî, Taberî)

FATIR SURESİ NEDEN İNDİRİLMİŞTİR?

“Kötü ameli kendisine şirin gösterilip…” ayetinin (8. ayet) nüzul sebebi ile ilgili olarak Cüveybir, Dahhak’tan, o da İbni Abbas’tan naklediyor: “Kö­tü ameli kendisine şirin gösterilip de onu güzel gören kimse” ayeti, Peygam­berimiz (s.a.): “Allahım! Dinini Ömer b. Hattab veya Ebû Cehil b. Hişam ile güçlendir.” diye dua ettiği zaman nazil oldu. Allah Ömer’e hidayeti na­sip etti. Ebu Cehil’i saptırdı. 8. ayet bu ikisi hakkında nazil oldu. [Vehbe Zuhayli, et-Tefsirü’l-Münir, Risale Yayınları: 11/519.]

“Allah’ın Kitab’ını okuyanlar…” ayetinin nüzul sebebi ile ilgili olarak Abdülgani b. Said es-Sekafî Tefsir ‘inde İbni Abbas’dan naklettiğine göre “Allah’ın kitabını okuyanlar, namazı dosdoğru kılanlar…” mealindeki 29. ayet Husayn b. Haris b. Abdulmuttalib b. Abdi Menaf el-Kuraşî hakkında nazil olmuştur. [Vehbe Zuhayli, et-Tefsirü’l-Münir, Risale Yayınları: 11/547.]

“O bizi lütfuyla içinde ebedî kalacağımız cennete yerleştirdi.” ayetinin (35. ayet) nüzul sebebi ile ilgili olarak Beyhakî ve İbni Ebî Hatim’in Abdul­lah b. Ebî Evfâ’dan naklettiklerine göre: Bir zat Peygamberimize:

– Uyku dünyada Allah’ın gözlerimizi aydın kılmak (istirahat etmek) için verdiği şeylerden biridir. Peki, cennette uyku var mıdır? diye sordu. Peygamberimiz (s.a.):

– Hayır, uyku ölümün ortağıdır. Cennette uyku yoktur, diye cevap verdi. Bunun üzerine o zat:

– Peki, onların istirahatleri nedir? diye sordu. Rasulullah (s.a.) bu soruyu önemsedi ve:

– Orada yorgunluk yoktur. Bütün durumları rahatlıktır, buyurdu. Bun­dan sonra da: “Orada ne bir yorgunluk hissedeceğiz, ne de bize bir bıkkınlık gelecektir.” mealindeki 35. ayeti okudu. [Vehbe Zuhayli, et-Tefsirü’l-Münir, Risale Yayınları: 11/552.]

“Kâfirler kendilerine bir uyarıcı gelirse…” ayetinin (42. ayet) nüzul sebebi ile ilgili olarak İbni Ebî Hatim, İbni Ebî Hilâlden naklediyor: Kureyşliler, “Allah bizim içimizden bir peygamber gönderseydi, geçmiş üm­metlerden hiçbiri, yaratıcısına karşı bizden daha itaatkâr, peygamberinin sözüne bizden daha çok bağlı, kitabına bizden daha çok sarılmış olmazdı.” dediler. Bunun üzerine Cenab-ı Hak şu ayetleri indirdi: “Kâfirler ken­dilerine peygamber gönderilmeden önce şöyle diyorlardı: Eğer elimizde geç­miş kavimlere indirilen kitaplardan biri olsaydı, şüphesiz Allah’ın ihlâslı kullarından olurduk.” (Saffat, 27/167-168); “Eğer bize kitap indirilseydi, biz onlardan daha doğru yolda olurduk, demeyesiniz.” (En’am, 6/157); “Müşrikler, kendilerine bir uyarıcı gelirse, ümmetler içinde en doğru yolu tutacaklardan biri olacaklarına dair en büyük yeminleriyle yemin ettiler.” (Fatır, 35/42). Yahudiler Hristiyanlarla görüşüp bu konuyu açıyorlar ve biz çıkacak bir peygamberi bekliyoruz, diyorlardı. [Vehbe Zuhayli, et-Tefsirü’l-Münir, Risale Yayınları: 11/569.]

FATİR SÛRESİ’NİN FAZİLETİ VE YARARLARI

Hadîs-i şerîfte buyuruldu ki:

“Fâtır sûresini okumayı âdet haline getiren kimse, cennete dilediği kapısından girmeye hak kazanır.”

Yatağına uzandığında Fâtiha ve İhlâs sûrelerini okuduğun zaman, ölüm dışında kalan her şeyden emîn olursun. (Hadîs-i şerîf-Mecma-uz-Zevâid)

Kim Fâtiha’yı ve İhlâs sûresini okursa, sanki o kişi Kur’ân-ı kerîmin üçte birini okumuş (gibi sevâb sâhibi) olur. (Hadîs-i şerîf-Metâlib-ül-Aliyye)

Fâtiha (sûresi) her hastalığın şifâsıdır. (Hadîs-i şerîf-Dârimî)

Yedi defâ Fâtiha sûresi okuyup dert ve ağrı olan uzva üflenirse, şifâ hâsıl olur. Âyet-i kerîmenin ve duânın tesir etmesi için okuyanın ve okutanın, ehl-i sünnet îtikâdında olması, haram işlemekten, kul hakkından sakınması, haram yiyip içmemesi ve ka rşılık olarak ücret istememesi şarttır. (Ebü’l-Hasen-i Şâzilî)

Mecmau’l-Beyan tefsirinde Allah Resulü’nden (s.a.a) şöyle bir hadis-i şerif nakledilmiştir: Her kim Fatır suresini okursa, kıyamet gününde cennet kapılarından üç kapı yüzüne açılır ve istediği kapıdan cennete girer. [Tabersi, Mecmau’l-Beyan, c 8, s 624.]

Nuru’s-Sakaleyn tefsirinde İmam Sadık’tan (a.s) şöyle bir rivayet nakledilmiştir: Her kim Sebe ve Fatır surelerini gece okursa, Allah onu korur ve destekler ve her kim gündüz okursa ona bir rahatsızlık ulaşmaz ve Allah Teâlâ ona şimdiye dek kalbinden geçirmediği ve arzu etmediği dünya ve ahret hayrını da verir. [Arusi, Hüveyzi, Tefsir-i Nuru’s-Sakaleyn, h.k 1415, c 4, s 345.]

* Bu mübarek sureyi okuyan kimse, mahlukat tarafından sevilir.

*
Her gün okunursa, şeytan şerrinden korunur, ömrü de bereketli olur.


*
Her kim bu sureyi yazıp da binek aracına koyarsa, hırsızlara ve diğer tehlikelere karşı korunur.


*
İşlerinde bolluk ve bereket ve bol kazanç sağlamak isteyen kişi, dört yeni ve temiz pamuklu kumaş parçasına yazılan Fatır suresinin 29-30. ayetlerini kendi üzerinde veya iş yerinde bulundurmalıdır.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

1 Yorum

  1. peki Cennette döseklerin yükselen yatakların olduğu yazıyor eğer uyku istirahat yoksa Allah’ta boşuna yaratmıcana göre nasıl diyorsun ki uyku yoktur cennette ya sav dememiş burda yazdığın gibi yada farklı bir açiklaması var önüne gelen bişey yazıyor abi

    Cevapla
mersin eskort -
deneme bonusu
- deneme bonusu veren siteler - Goley90 Giriş - youtube beğeni satın al - buy youtube likes - istanbul escorts - beşiktaş escort - beylikdüzü escort - postegro - deneme bonusu veren siteler - deneme bonusu veren siteler - istanbul escort - Baywin Giriş - bonusu veren siteler - sahabet güncel adres - onwin kayıt - Aviator oyna