Tekasür Suresi Okumanın Fazileti ve Faydaları

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Kuranı Kerim’de olan Tekasür Süresinin fazileti şüphesiz ki okunduğunda kişiye maddi manevi bazı armağanlar verilir. Böyle bir meşgûliyetin pek çok faydaları olacaktır Çünkü işlerin en hayırlısı ve değerlisi, Cenab-ı Hakk’ın Kelâm sıfatından gelen Kur’ân-ı Kerim’in okunup anlaşılması ve yaşanmasıdır. Tekasür suresinin sırları ve önemi hadisi şerifler ile ifade edilmiştir. Her surenin bir çok özelliği vardır. Her bir ayet ve sure Allah kelâmı olmakla beraber herbirinin ayrı ayrı özellikleri vardır.

Eğer bir evde Kur’ân okunursa oraya melekler gelir, şeytanlar çarpılmışa dönerek kaçar giderler. Ev, kendi sakinlerine genişler, hayrı çoğalır, şerri azalır. Eğer bir evde Kur’ân okunmuyorsa şeytanlar eksik olmaz, melekler mahzun olarak o evden uzaklaşır ve ev kendi sakinlerine daralır, hayrı azalır, şerri çoğalır.” (Tuhfetü’z-Zâkirîn, 269).

Kur’ân-ı kerîmin yüz ikinci sûresi.
Mekke’de nâzil oldu (indi). Sekiz âyettir. Tekâsür, çokluk ve çoklukla övünmek demektir. Sûrede, insanların âhiret günü Cehennem’i görecekleri ve suâle tâbi olacakları bildirilmektedir. Sûrede insanların, hayatın aldatıcı yönleriyle meşgul olmalarından, dünya malını biriktirmeye olan düşkünlüklerinden ve âhiret hallerinden söz edilmektedir.

Kur’anı Kerimin her bir cümlesi, kelimesi, hattâ harfi Allah Teâla katında ayrı bir kıymeti haizdir ve karşılığı en üst seviyeden verilecektir. Bu hususu Allah Resûlü şu açık beyanlarıyla ifade etmişlerdir:

Kur’ân-ı Kerim’den tek bir harf okuyana bile bir sevap vardır. Her hasene on misliyle değerlendirilir. Ben “Elif lâm Mîm” bir harf demiyorum. Aksine “Elif” bir harf, “Lâm” bir harf, “Mîm” de bir harftir.

TEKASÜR SÛRESİ’NİN FAZİLETİ VE YARARLARI

Hadîs-i şeriflerde buyuruldu ki:

“Beni Hak Peygamber olarak gönderen Allahü Teâlâ-ya yemîn ederim ki, muhakkak Elhâkümüttekâsür’ü okumak bin âyet okumaya denktir.”

Peygamber efendimiz bir gün eshâbına buyurdu ki:

“Her gün bin âyet okumaya hanginizin gücü yeter?” Eshâb-ı kirâm,

“Yâ Resûlallah, bin âyet okumaya kimin gücü yeter?” dedi.

Resûlullah;

“Elhâkümüttekâsür’ü okumaya gücünüz yetmez mi?” buyurdu.

“Tekâsür sûresini okuyan kimse, melekût âleminde, şükrü yerine getiren diye çağrılır.”

Hadîs-i şerifte buyuruldu ki: “Tekâsür sûresini okuyan kimse, melekût âleminde, şükrü yerine getiren diye çağrılır.”

Abdullah bin Şihhîr diyor ki: “Tekâsür sûresinin nâzil olduğu zaman Resûlullah’a gittim. Resûlullah efendimiz; “İnsanoğlu; malım malım der durur. Senin yiyip bitirdiğin, harcayıp tükettiğinden başka malın mı var?” buyurdu.”

Kabristana gelen kimsenin, mezânn sağ yanma, yani kıble tarafına ayak ucuna yakın durması, selâm vermesi, a-yakta veya çömelip veya oturup, Bakara sûresinin başını ve sonunu, Yasîn-i şerîf sûresini, Tebâreke, Tekâsür, İhlâs ve Fâtiha sûrelerini okuyup meyyite hediye etmesi müstehabdır.

TEKASUR SURESİ NEDEN İNDİRİLMİŞTİR?
İbn Ebî Hâtim’in İbn Büreydr’dcn yaptığı rivayete göre : Bu sûre En-sar’dan Benî Harise ile Benî Haris kabileleri hakkında inmiştir.

Rivayete göre: Bu iki kabile mal ve evlât, soy-sop ile böbürlenme ve büyüklük taslama yarışına girerlerdi. Bazan işi o kadar ileri götürürlerdi ki, zaman zaman kabirlere gidip «şu ve şu adamımızın sizde bir benzeri var mıdır?» veya «şu ve şu kabir bizim kabilemizdendir» derken; diğer ka­bile de kendi adamlarının kabirlerini gösterip sayı ve soy bakımından böbürlenirler ve böylece sonu gelmeyen bir yarış içinde tartışıp durur­lardı.

Diğer bir rivayete göre : Bu sûre, Kureyş’ten Benî Abdimenaf ile Be­ni Sehm kabileleri hakkında inmiştir. Şöyle ki: Bu iki kabile arasında çok gerilere uzanan bir tartışma sürüp gelmekteydi. İleri gelen söz sahipleri, hangi kabilenin sayı bakımından daha çok olduğu üzerinde inat ve ısrarla dururdu. Abdimenaf Kabilesi: «Bizler gerek seyyid, gerek aziz kişiler ba­kımından daha çokuz» derken, diğer kabile de benzeri iddialar ileri sü­rerek böbürlenme yarışını sürdürürlerdi. Bazan da iddialarını doğrulamak için kabristana gidip kendilerine ait ölüleri sayarlardı. Böylece diri insan bakımından Beni Abdimenaf’m, ölü bakımından Benî Sehm’in daha çok olduğu anlaşılırdı.

 

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

mersin eskort -
deneme bonusu
- deneme bonusu veren siteler - Goley90 Giriş - youtube beğeni satın al - buy youtube likes - istanbul escorts - beşiktaş escort - beylikdüzü escort - postegro - deneme bonusu veren siteler - deneme bonusu veren siteler - istanbul escort - Baywin Giriş - bonusu veren siteler - sahabet güncel adres - onwin kayıt - Aviator oyna