İslam Ahkamı Uygulanmayan Bir Yerde Cuma Namazına Gitmek Caiz mi

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Birçok İslâm ülkelerinde yeni bir ceryan türemiştir. Bu ceryana mensup olan kimselere göre İslâm ahkamı uygulanmayan bir yerde müftülük ve imamet gibi dini görev dahil herhangi bir resmi göreve girmek cemaat ve cuma namazina gitmek caiz değil, küfürdür. Bu cemaatın durumu nasıldır?

Aslında bu zihniyete mensup olanlar İslâm’a karşı samimi ve fadakar kimselerdir, bunda şüphe yoktur. Yalnız ifrat ediyorlar. Onları bu ifrata sevkeden bir çok İslâm ülkelerinde müslü-manlara karşı uygulanan zulüm istibdat ve İslâm’ı ortadan kaldırmak için oynanan oyunlardır. Yani bunların haklı tarafları vardır ama birkaç yönden ifrat ediyorlar.

1— İslâm’a göre samimi olarak kelime-i şehadet getirip İslâm’ın bütün ahkamını kabul eden müslümandır. Resmi görev alması müslüman olmasına mani değildir. Hatta onu tayin eden müslü-man olmasa da yapılan tayin muteberdir.

Müslüman olmayan bir hakim, ehil bir müslümanı imamete veya müftülüğe veya hakimliğe veya diyanet işleri başkanlığına tayin ederse oradaki müslümanlann çoğu rıza gösterdikten sonra yapılan tayin muteberdir. Bunun için bunları tekfir etmek caiz değildir(19).

2— Şüphe yok ki İslâm âleminde irtidat kapısının her iki kanadı açılmıştır. Yüz milyonlarca insan müslüman görünümünde olup biz de müslümanız deseler de İslâm’ın birçok hükümlerini kabul etmedikleri için Allah’ın (c.c.) indinde müslüman değildir. Öte yandan da yüz milyonlarca müslüman varki mahkûm olup bütün imkanlardan tecrit edilmiştir. Bu masumlan müslüman saymayıp küfür damgası ile damgalamak ve İslâm hududu dışına atmak doğru değildir. Zaten İslâm’a göre hiçbir kimse hiçbir kimseyi İslâm hududu dışına atamaz. Ve böyle bir selahiyyet de kimseye verilmemiştir.

3— Müslümanların birliğini sağlayıp onlara dirlik veren faktörlerden biri cami ve cemaattir. Bunun için cami ve cemaat İslâm’ın şian sayılıyor. Bu şiarı terkedip boykot etmek ve müslümanlan ondan uzaklaştırmak için çaba göstermek büyük vebaldir. Bir yönden düşmanın safma geçmek anlamını taşır. Düşmanın istediği de budur. O bunun için çalışır ve bunu arzu eder. Maazallah cemaat ve imam müslüman olmazsa caminin suçu nedir? Asırlarca mabet olarak kullanılmış, içinde ALLAH, ALLAH sedaları yükselmiştir. Şimdi ise, mescid el dirar olmuştur demek doğru değildir.

Camii ve cemaat hakkında böyle suizan beslemek günahtır ve affedilmeyen bir suçtur. Bu zihniyette olanlar iki üç asırdan beri müslümanlann hem içten hem dıştan nasıl vurulduklarını ve İslâm devletinin nasıl dilim dilim edildiğini biliyorlar. Yapılan bu tahribat yetmiyormuş gibi bu sefer müslüman oldukları için her çeşit zulüm ve hakarete maruz kalmış kimseleri müslüman olarak saymamak doğrusu insafsızlıktır. Temennimiz İslâm’ı samimi olarak seven bu cemaatin eza ve zulümden vazgeçip itidal dairesine geri dönmeleri ve müslümanlann vahdetini sağlamak için tekrar müslüman kardeşleri ile kucaklaşmalarıdır.

DİPNOT
(19) İbni Abidin, c. 4, s. 308, Lübab c. 2, s. 310

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

mersin eskort -
deneme bonusu
- deneme bonusu veren siteler - Goley90 Giriş - youtube beğeni satın al - buy youtube likes - istanbul escorts - beşiktaş escort - beylikdüzü escort - postegro - deneme bonusu veren siteler - deneme bonusu veren siteler - istanbul escort - Baywin Giriş - deneme bonusu veren siteler - deneme bonusu veren siteler - bonusu veren siteler - sahabet güncel adres - onwin kayıt