Peygamberimizin Suç ile ilgili Hadisi ve Anlamı

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

ME ÂLÎ

Yeryüzünde bir ma’sıyet (suç) işlenir de bir kimse o ma’sıyet işlenirken hazır olup da bunu kötü görürse, o kimse orada bulunmamış kimse gibi olur; gıyâbında işlenir de ona razı olursa, orada bulunmuş gibi olur.”

ÎZÂHI

Müslümanlar, ma’ruf ve mesrû‘ ile emir ve gördükleri suçlan nehiy ve men’ ile mükellefdirler. Bir kimse bir ma’sıyete şâhit olunca, muktedirse eliyle, değilse diliyle men4, ona da muktedir değilse kalbiyle tukbîh ve buğzedecektir. Bu vazifeyi yapmayan günahkâr olur.

Bu hadîs-i şerîfde beyan buyurulduğu üzere, bir ma‘sıyete şâhit olan, men’a muktedir olmaz da kalbiyle takbih ederse günahkâr olmaz. Fakat orada bulunmaz da tasvip ederse, masiyete iştirâk etmiş gibi günahkâr olur.

Kâmil îman sâhipleri gördükleri, işittikleri suça râzı olmazlar. Görüp de iştirâk edenler veya lâkayt kalanlar kâmil mü’min sayılmazlar.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

mersin eskort -
deneme bonusu
- deneme bonusu veren siteler - Goley90 Giriş - youtube beğeni satın al - buy youtube likes - istanbul escorts - beşiktaş escort - beylikdüzü escort - postegro - deneme bonusu veren siteler - deneme bonusu veren siteler - istanbul escort - Baywin Giriş - bonusu veren siteler - sahabet güncel adres - onwin kayıt - Aviator oyna - izle porno