Gayrimüslim Bankalarından Faiz almak Caiz midir

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Dârü’l-harb veya dârü’l-küfür olan bir ülkede bir müslümanm gayr-i müslimden veya bankalarından faiz alması caiz midir?

Faizin islâmî açıdan yasak olduğunu bilmeyenimiz yoktur. İlahî Bir emir olarak faizin yasak oluşunun sebebi açıktır: “Allah, yasakladığı için.”  Bir Müslüman’ın, darülharpte yapacağı faizli muamelelerin hükmüyle alakalı mezhep imamları tarafından açıklamalar yapılmıştır.

Faiz yasağı, İslâm’ın temel ilkelerinden biridir. Daha önce de ifade edildiği gibi, İslâm herhangi bir zarar ve mağduriyete yol açmayan insan ilişkilerine, düzgün bir çizgide seyreden hukukî ve ticarî hayata kural olarak müdahale etmemiş, sadece yanlış ve haksız uygulamalar konusunda insanları uyarmış, bu yönde bazı sınırlama ve kısıtlama getirmiştir.

İmâm-ı A’zam ile İmâm Muhammed’e göre müslüman olmayan bir memlekette bulunan bir müslümanın müslümanları aldatıp mallarım çalması veya gasb etmesi caiz olmadığı gibi gayr-i müslimlerin mallarının da çalması veya gasb etmesi caiz değildir. Çünkü İslâm dini müsamaha ve fazilet dini olduğu için hiyâneti, aldatmayı, gayr-i ahlâkî ve çirkin şeyleri her yerde yasaklamaktadır. Ancak küfür diyârında yaşayan bir müslüman gayr-i müslimden faiz almasında beis yoktur. Çünkü onlara göre faiz almak hiyânet sayılmaz, normaldir (66).

Şâfiî ile Ebû Yûsuf a göre faiz her yerde yasaktır. Ne İslâm diyarında ne de küfür diyarında onu almak caiz değildir. Alış verişte, ölçüde, tartıda müslümanlara gösterilen mu’âmeleyi gayr-i müs-limlere de göstermek icab eder (67).

Hatta bir kimse meselâ Avrupa’ya giderse, orada devlete veya şahsa ait bir şey bulursa onu sahibine vermeye mecburdur (68).

Ebu Hanife rahmetullahi aleyh, faizin bir sömürü aracı olduğunu, faizle beraber insanın ezileceğini esas alarak şöyle bir sonuca ulaşmıştır:
Faiz, zavallıyı ezdiği için haramdır.

Bir Müslüman’ın yaşadığı Darulharbte yani SAVAŞ DURUMUNDA OLDUĞU bir ülkede, kâfiri ezmek için faiz alması caiz olabilir.
Mesele budur.

Siz orada savaş durumunda mısınız?
Madem savaş durumundasınız neden evlerinizde keyif sürüyorsunuz?
Akşamları teşkilatta toplanıp haberleri izlemek savaş yapmak mıdır?
Ortada bir savaş durumu olmadığı gibi oradaki Müslümanlar, sosyal sistemi ile o ülkeleri benimseyeceklerine dair taahhütlerde de bulunmuşlardır. Sadece para bulmak için dinin bu bölümünü suiistimal etmek çok tehlikelidir. Bir de bunu cami yapmak için kullanmak bilmem ne ile anlatılmalıdır?

Dinin Türkiyesi Avrupası m ı olur, din dindir. Siz uzak durun, tartışmayın. Siz de onlar da kalbinize danışın. Gerekeni de yapın. Allah yardımcınız olsun.

Dünya geçicidir, ne kadar paran olsa Ahirette bunun faydası yoktur, İslam’ın emirlerini uygularsanız dünyada da Ahirette de mutlu olursunuz. Allah yardımcınız olsun.

Dipnotlar

(66) el-Fıkhu ala’l-mezahibel arba’a c. 1, s. 340. Fethu’l-vahhab c. 2 s. 355

(67) al-Fetâva’l-Kübrâ c. 2, s. 238, Bedâyi’ al-Senâyi’ c. 9, s. 4378

(68) Hidâye c. 2, s. 66

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

mersin eskort -
deneme bonusu
- deneme bonusu veren siteler - Goley90 Giriş - youtube beğeni satın al - buy youtube likes - istanbul escorts - beşiktaş escort - beylikdüzü escort - postegro - deneme bonusu veren siteler - deneme bonusu veren siteler - istanbul escort - Baywin Giriş - bonusu veren siteler - sahabet güncel adres - onwin kayıt - Aviator oyna